Ha havazás miatt napokig zárva tart a hivatal, akkor azok a napok beleszámítanak az ügyintézési határidőbe?

Az Ákr. szabályozása alapján az ügyintézési határidő - a területi közigazgatás fejlesztésével összefüggő célkitűzések érvényesítése érdekében - gyakorlatilag anyagi határidőnek tekintendő.

Ez egyúttal azt is jelenti, hogy rendkívül szűk körben meghatározott az Ákr. szerint azon esetek köre, mely eljárási cselekmények időtartama nem számít bele az ügyintézési határidőbe. A kérelemre induló eljárásokban, az Ákr. 50. § (5) bekezdése szerint az ügyintézési határidőbe nem számít be az eljárás felfüggesztésének, szünetelésének és az ügyfél mulasztásának vagy késedelmének az időtartama. Míg a hivatalbóli eljárásokban ezzel szemben – az Ákr. 103. § (3) bekezdése szerint – csak az eljárás felfüggesztésének időtartama nem számít bele az ügyintézési határidőbe, minden más igen.

Ennek megfelelően az Ákr. értelmében az így számított ügyintézési határidő abban az esetben is lejár, amennyiben annak utolsó – vagy bármely más – napja olyan napra esik, amelyen a hatóságnál a munka szünetel bármely okból, legyen az áramszünet vagy hóesés.